Klik...! Klik...! Klik...! Jangan x Klik...!

Sunday 16 October 2011

Pengalaman yg tak akan dilupakan

Sob...Sob...Sob... Ya Allah pertama kali aku meraung di hadapan khalayak ramai. Bayangkan laa betapa ramainya orang yang ada di Lot 10 shopping mall. Demi anak... seorang ibu tak akan hirau apa yg orang nak kata padanya. Itulah yg seorang ibu akan buat pada anaknya.

Kejadian ni berlaku pada tanggal 9 OKT 2011... akan ku ingat sampai bila2. Dan kejadian juga berlaku di sebuah restoran di Lot 10. Di mana kesemua yg makan sudah pun selesai menghabiskan makanan masing2. Memang dah nak gerak dah semua dari restoran tu, tapi perkara dah nak jadikan macam mana kita cuba mengelak pun mesti kita terkena juga kan. Aku yg masih belum bangun dari tempat duduk dan masih sempat berborak memang leka ketika itu. Hubby pula dah bawa umair main di bahagian luar restoran tu.. dan dgn tiba2 nya aku terdengar anak aku meraung dengan kuatnya. :(

Aku berlari dapatkan umair dan finally hati seorang ibu ni telah hancur remuk bila melihat mata permata hatinya tu penuh dengan darah.. Ya Allah kuatkan la hatiku ini dah selamatkan lah anakku... itulah yg terucap di mulut aku ketika itu... tanpa diduga aku mula menangis tanpa menghiraukan org kat sekeliling aku.. aku tanya hubby apa yg terjadi, rupanya umair dah terhantuk pada bucu meja kat restoran tu. Memang berlaku sepantas kilat, Mujur lah hospital yg berdekatan ada. Terus aku dan hubby ke Prince Court Medical Centre. Aku bawa umair terus ke bahagian kecemasan. Doktor buat rawatan sepenuhnya kat umair. Alhamdulillah luka dibawah mata umair tu tak perlu dijahit dan tiada kecederaan dalam mata. Doktor kata insyaallah dalam masa seminggu bengkak dan luka tu akan surut. Leganya hati aku mendengarnya. Tapi hati masih lagi sayu tengok dia meronta masa doktor tgh cuci luka tu, ye lah sakit kan sayang... :(

Ni laaaa rupa luka di bawah mata umair :(

Now dah seminggu dan apa yg doktor jangkakan adalah tepat. Luka dan bengkak di mata umair dah surut. Alhamdulillah sayang ummi dah pulih. Sekarang dah kembali aktif seperti sediakala. Agaknya dia lupa kot kesakitan minggu lalu atau budak2 memang tak akan ada rasa serik ye...?? Walau macam mana lasak umair pon aku dan hubby sekarang lebih berhati2 dan sentiasa awasi apa yg dia buat. Aku dan hubby memang serik dan takut kalau terjadi benda yg sama.

Walau apa pun ummi dan walid akan hadapi setiap dugaan dariNYA dengan tenang. Itulah kenangan pahit dan manis membesarkan kamu sayang... :)


Be a good boy yeee sayang.... :)

1 comment:

  1. So sweetttt ..:) anak2 membuatkan kehidupan kita lebih bahagia... ;)

    ReplyDelete