Klik...! Klik...! Klik...! Jangan x Klik...!

Thursday 5 April 2012

Remy's & Aween's Birthday

Memang entry yg dah lapok taukkkk takkkk.... ye la awal bulan febuari punye cite tuuu... hahahaha lantak lah janji aku nak cerita jugak... x kisah lambat mana pun... :p

6 FEBUARI 1992 - Adik lelaki tunggal aku dilahirkan,MUHAMAD RAIMI SHAZWAN nama diberi... sgt comel tapi syg aku yg ketika itu berusia 6 tahun tidak dpt menerima kehadiran seseorang yg bergelar adik. Uhhhh bunyi nya sgt lah kejam kan. Tapi apakan daya mmg itu yg aku rasakan pada ketika adik aku lahir ke dunia. Masih segar diingatan aku sepotong ayat yg aku pernah ucapkan satu ketika dulu.. "papa....buang je lah adik kat tong sampah..." uhhhh sgt jahat kan aku.. hehehehehe tapi konflik cemburu tuuu sume berlaku sekejab sahaja.. habis je mama berpantang aku dah mula sayang kat adik aku tu sampai ada org kacau konon2 nak amik adik aku... aku akan marah giler kat org tu.. padahalnya org saja2 nyakat aku.. emmm tu la kisah permulaan aku dapat adik dulu..

6 FEBUARI 2012 - Adik lelaki tunggal aku ni sudah pun berusia 20 tahun... *dah pun tumbuh misai dan janggut tp masih ala2 manja tahapnya... Alhamdulillah dia membesar dgn sihat dan Alhamdulillah juga dia berjaya menyambung pelajaran di menara gading.. now dia tgh study di UiTM Bukit Mertajam Penang dlm jurusan "Chemical Engineering" so aku sebagai seorang kakak hanya mampu memberi sedikit bantuan secara langsung dan juga tidak langsung dan tidak pernah lupa berdoa utk dia mendapat mengejar cita2 dan impian nya kelak. Good Luck for u REMY... :)





15 MAC 2000 - Adik perempuan sy dilahirkan.. kali ni xde lagi perasaan cemburu tu lagi.. ye lah time ni aku dah form 2 kan so dah matang sgt2.. tapi yg kelakarnya masih ada story lucu yg aku nak ceritakan.. time mama pregnant dalam 5 bulan cenggitu aku ngan remy (adik lelaki aku) sibuk gaduh tentang jantina adik kitorang yg bakal lahir tu.. yg aku sibuk kata adik yg bakal kitorang dapat nanti adalah lelaki kiranya aku nak jadi anak perempuan tunggal laa.. yg si remy plak pon sibuk nak adik perempuan sbb nak jd anak lelaki tunggal jugak.. hahahahaha jahat jugak kitorang kan.. masih ada jugak pikiran yg tak elok.. tapi dah hujung2 bulan mama pregnant tu aku ngan remy dah lupa pasal nak adik lelaki or perempuan kitorang tak sabar plak nak tunggu adik kitorang dilahirkan.. so pada tarikh tersebut jam 1.30pm lahir la adik perempuan kami... *ko menang ye remy ko jd anak lelaki tunggal hahahahaha....

15 MAC 2012 - Adik perempuan tunggal aku dah pon berusia 12 tahun.... dah pon gi daftar buat myKad... besar dah ye kamu... so hopefully awak berjaya dalam pelajaran dan hidup dunia dan akhirat.. tahun ni ada exam besar ye so sila la lawan keputusan UPSR kakak dan abag awak ye... semoga dapat straight A's dalam UPSR nanti... Amin... :)


No comments:

Post a Comment